بازاریابی, مقالات

مزایای بازاریابی دیجیتال

 

1جهانی شدن

امروزه تقریبا کسی را پیدا نمی‌کنید که به حداقل یکی از دستگاه‌های دیجیتال مانند کامپیوتر و تلفن هوشمند دسترسی نداشته باشد. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا در تمام ساعت‌های شبانه‌روز به تمام مردم دنیا دسترسی داشته باشید. این در حالی است که در مدل‌های بازاریابی سنتی، تبلیغات و بازاریابی تنها در ساعت‌هایی خاص (مانند بازاریابی تلفنی) و مکان‌هایی خاص (مانند نصب بیلبورد در بزرگراه) امکان‌پذیر است.

 

۲مقرون به صرفه بودن

هزینه‌های تبلیغات سنتی مانند چاپ و انتشار بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی بسیار بالاست. همین امر باعث می‌شود که کسب‌وکارهای کوچک نتوانند در این سطح با کسب‌وکارهای بزرگ رقابت کنند. دیجیتال مارکتینگ در نقطه مقابل، بسیار مقرون به صرفه‌تر است. همچنین در بسیاری از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید کمپین‌هایی متناسب با بودجه بازاریابی و تبلیغاتتان تعریف کنید. تبلیغات کلیکی یا CPC یک مثال خوب از این روش‌هاست.

 

۳قابل اندازه‌گیری بودن

هنگام برنامه‌ریزی برای بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی، یک فاکتور مهم قابل اندازه‌گیری بودن آن برنامه است. اندازه گیری و تحلیل در پایان هر دوره از بازاریابی به شما اجازه می‌دهد که ببینید چقدر موفق یا ناموفق بوده‌اید. شما نمی‌توانید بفهمید چند نفر یک بیلبورد را در یک بزرگراه دیده‌اند؛ اما به لطف دنیای دیجیتالی امروز، وجود ردپاهای دیجیتال و قابلیت ردیابی هر فعالیت دیجیتالی، شما قادر خواهید بود تمام فعالیت‌های کاربران را اندازه‌گیری کنید. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل اندازه‌گیری نرخ تبدیل، نرخ فروش، کلیک روی لینک و … باشد.

 

۴هدف قرار دادن مخاطبان اصلی

قطعا مخاطبان شما تمام افراد جامعه نیستند و تنها شامل گروه خاصی می‌شوند. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا این مخاطبان خاص را به درستی مورد هدف قرار بدهید. این در حالی است که هدف قرار دادن مخاطبان با کمک روش‌های بازاریابی سنتی، کاری بسیار سخت است. اما در دیجیتال مارکتینگ روش‌هایی مانند سئو مارکتینگ وجود دارند که دسترسی به مخاطب هدف را برای شما آسان می‌سازند. یا در اینستاگرام به کمک هشتگ فارسی و انگلیسی و استفاده درست از آنها می‌توانید مخاطبان هدف را به صفحه خود هدایت کنید.

 

۵افزایش نرخ تبدیل

از آنجا که در دیجیتال مارکتینگ شما روی مخاطبان خاصی تمرکز می‌کنید، احتمال تبدیل این مخاطبان به لید و لید به مشتری، افزایش می‌یابد. استراتژی‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، در این راه به شما کمک خواهند کرد.

 

۶انعطاف‌پذیر بودن

بازاریابی دیجیتال بسیار انعطاف‌پذیر است. آیا استراتژی‌های فعلی شما به جایی نمی‌رسد؟ آیا طراحی سایتتان برای کاربران جالب نیست؟ می‌توانید به سرعت آن‌ را تغییر بدهید و به نتیجه مناسب برسید. برخلاف بازاریابی سنتی، تغییرات موارد نامطلوب در دیجیتال مارکتینگ بسیار سریع و راحت است.

 

۷امکان مکالمه دوطرفه

هرچه بیشتر با مخاطبانتان مکالمه داشته باشید، چهره‌ای انسانی تر و محبوب‌تر از کسب‌وکارتان را به نمایش خواهید گذاشت. بازاریابی دیجیتال این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا چهره انسانی برندتان را به مخاطبان نشان دهید. بخش کامنت در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین جاها برای ایجاد مکالمه و دیجیتال برندینگ است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *