برند, مقالات

اهمیت لوگو در برندینگ

لوگو تصویری از کسب‌وکار، محصول یا خدمات است. هنگامی که کسب‌وکارها را در ذهنتان به تصویر می‌کشید، بلافاصله به یاد تصویر لوگوی آن‌ها می‌افتید، همانند سیب گاز زده‌ای که معرف برند تکنولوژی معروف اپل است.

 

شما با دیدن لوگو، بلافاصله برند مرتبط با آن را تشخیص می‌دهید. یک لوگوی خوب لوگویی است که خاطره‌انگیز باشد و به مشتری کمک کند تا برند مرتبط با آن را به یاد بیاورد. شکل و رنگ بیشتر در ذهن انسان می‌ماند تا متن‌. معنای آنچه که اشاره شد این است که اگر لوگویی در بازار متمایز و منحصربه‌فرد باشد، برای مشتریان آسان است که شرکت مرتبط با آن را به یاد بیاورند، مجددا از خدمات آن استفاده و آن را به دوستانشان معرفی کنند.

 

طراحی لوگو بر روی تصمیماتمان موثر است. ما از همان ابتدا در ذهنمان یک کتابخانه‌ی بصری شکل می‌دهیم و فونت‌ها، شکل‌ها و رنگ‌ها را با احساسات و اشیاء خاصی ادغام می‌کنیم. با نگاه ساده‌ای به یک لوگو، خواه آن را دوست داشته باشیم یا نه، فورا شروع به قضاوت کرده و آن کسب‌وکار، محصول یا خدمات را طی مسیر مشخصی در ذهنمان تعریف می‌کنیم.

 

اگر که فکر کنیم شرکتی بسیار گران، غیر جدی و یا رادیکال است از آن دوری می‌کنیم. به همین ترتیب اگر که لوگو از نظر نوع شرکت، محصول یا خدمات، همان چیزی باشد که ما به دنبالش هستیم و مایل به ارتباط با آن‌ها باشیم، محصول یا خدماتشان را خریداری می‌کنیم..

 

پس اگر می‌خواهید مخاطبان درستی را جذب کنید ضروری است که نقش لوگو در برندینگ کار خود در نظر بگیرید.

 

این نشان تجاری انتظارات شرکت را شکل می‌دهد و اگر نتواند آن انتظارات را برآورده کند یا اگر کسب‌وکار، مخاطبین اشتباهی را به خود جذب کند عواقبی همراه خود دارد: هدر رفتن زمان و پول برای افرادی که حتی مشتری‌تان هم نخواهند شد و دریافت بازخورد بد از مشتریان ناامید. آنچه که اهمیت دارد، طراحی لوگوی مناسب است.

 

لوگوی مناسب تأثیر اولیه‌ی خوبی را در ذهن ایجاد می‌کند. با وجود کسب‌وکارهای متعدد و رقابت بالای بین آن‌ها، هر شرکت تنها یک شانس تأثیرگذاری و جذب مخاطب دارد. اگر که طراحی لوگو نتواند تأثیر خوبی روی بینندگان بگذارد، در دنیای امروزی و با وجود اینترنت، مخاطب سراغ برند دیگری خواهد رفت.

 

نقش دیگر لوگو در برندینگ این است که ارتباطی را بین ارزش‌های برند ایجاد کرده و به آن معنا اضافه می‌کند. اگرچه که هدف اصلی و اولیه‌ی لوگو هویت بخشیدن به برند و شناساندن آن است، اما می‌تواند بین پیام‌های مهم یک برند و ارزش‌هایش نیز ارتباط برقرار کند. باید دقت داشته باشید که در طراحی لوگو به سادگی آن نیز توجه کنید و این نشان تجاری را تنها به یک ایده‌ی اصلی پیوند بزنید.

 

لوگو، وفاداری مشتری به برندتان را تسهیل می‌کند. هرازچندگاهی ممکن است که یک شرکت، لوگوی خود را مجددا طراحی کند؛ مثلا برای اینکه تصویر خود را به‌روز کند یا بازتاب‌دهنده‌ی تغییرات دیگر شرکت باشد.

 

شاید شما به عنوان یک بازاریاب از این اتفاق استقبال کنید اما یک مشتری از این تغییر بیزار است. مخاطب وقتی به دیدن لوگوی برند مورد علاقه‌اش عادت کرده و به ناگاه این نشان تجاری تغییر یابد، احساس می‌کند که مورد خیانت واقع شده است.

 

وفاداری یک برند نکته‌ی بسیار مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید. یک لوگوی قابل تشخیص و آشنا مسیری طولانی را طی کرده تا وفادارای برند را برای مشتریانش ایجاد کند.

لوگو در هر کجا می‌تواند وجود داشته باشد. شما می‌توانید از لوگوی برند خود در بازاریابی، برای بسته‌بندی، روی محصولات، رسانه‌های اجتماعی، وبسایت و غیره استفاده کنید. این قابلیت موجب می‌شود که شما بتوانید برندتان را به طور مداوم تبلیغ کنید؛ چه در فروشگاه، چه در خانه مشتریان، چه به صورت آنلاین و خلاصه هر کجا که بخواهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *