دیجیتال مارکتینگ, مقالات

چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد؟

بسیاری از کسب و کارها، کماکان به دنبال همان روش های سنتی گذشته برای بازاریابی و فروشِ محصولات و خدمات خود هستند و داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارشان را امری تشریفاتی تلقی می کنند. اما در دنیای امروز که اکثر مشتریان، وقت خود را در اینترنت می گذارنند، داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دو چندان دارد!

به اعتقاد اکثر کارشناسان، استفاده از فضای اینترنت به عنوان یک ابزار جدید و مهم در تجارت امروز بسیار حایز اهمیت است. حتی آن دسته از کسب و کارهایی که خود را در زمینه تجارت سنتی موفق می‌دانند باید به این امر توجه ویژه ای داشنه باشند. اینترنت یکی از بسترهای مناسب توسعه کسب و کار است که لحظه به لحظه بر کاربران آن افزوده می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در ارتباط بلندمدت بین شما و مشتریانتان ایفا کند. از همین آیتم هایی را بررسی می کنیم تا دریابیم چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد.

 

1بازاریابی

امروزه موتورهای جستجو بدون صرف هیچ هزینه ای می توانند کار بازاریابی را برای کسب و کار شما دهند؛ اگر یک وب سایت خوب داشته باشید و روی چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان محتوا تولید کرده باشید، زمانی که فردی به دنبال اطلاعاتی در مورد خدمات و یا محصولات سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت وب سایت شما هدایت می‌کنند. میزان بازدیدکننده سایت شما به عوامل زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می‌شوند. هر وب‌سایت همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است

 

 

2اعتمادسازی

مهم ترین عامل جهت آغاز فرآیند خدمات رسانی به مشتریان، اعتماد سازی است؛ زیرا تا زمانی که مشتری به کسب و کارما اعتماد نداشته باشد حتی سوال هم از ما نمی پرسد چه برسد به اینکه از ما خرید کند. به یاد داشته باشید که مشتریان قبل از خرید محصولات و خدمات، از شما اعتماد می خرند. لذا داشتن یک وب سایت خوب بعنوان رسانه ای جهت بازتاب اعتماد مشتریان گذشته و نمایش گواهینامه ها و مجوزهای رسمی، نماد اعتماد الکترونیکی و غیره، بسیار مهم است. بسیار از مشتریان قبل از خرید وب سایت ارائه دهنده محصول یا خدمات را بررسی می کنند، نظر مشتری های قبلی را جویا می شوند، مجوزها را نگاه می کنند و بطور کلی پس از احراز اصالت کسب و کار ما اقدام به ثبت سفارش می کنند.

 

 

3فروش

شاید بارها این جمله را شنیده باشید که “چطور می شود وقتی شب در خواب هستم، فروش داشته باشم؟” بله؛ این امر امکان پذیر است. فروش اینترنتی یکی از بزرگترین تغییرات دنیای کسب و کار امروزی نسبت به گذشته است. اینجاست که داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت خود را نشان می دهد.

 

اگر محصول و خدماتی دارید که قابلیت فروش در فضای اینترنت را دارد، تعلل نکنید؛ هر چه زودتر از این اهرم فوق العاده برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. منظور از اهرم این است که شما در قبال یک بار هزینه، توان فروش به بی نهایت مشتری بالقوه را برای محصولات و خدمات خود ایجاد کرده اید.

 

 

4ارتباط با مشتریان

یکی از ابزارهای بسیار مفید و کارآمد جهت برقراری ارتباط بلند مدت بین شما و مشتریانتان، داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارتان است؛ جایی که علاوه بر اطلاع رسانی از خدمات خود به مشتریان، می توان نظرسنجی کرد، مشتریان را تهییج کرد، آن ها را سر گرم کرد، پیگیری کرد و پلی ساخت جهت توسعه بانک اطلاعاتی مشتریان.

 

 

5خدمات پس از فروش

امروزه اکثر کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که دوره فروش محوری به اتمام رسیده و دوره مشتری محوری و تجربه گرایی آغاز شده است که این موضوع می تواند منجر به افزایش سهم بازار کسب و کار شما شود. به یاد داشته باشید که هزینه جذب مشتری جدید تا 7 برابر بیشتر از نگهداری مشتری فعلی شماست. لذا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار از این جهت نیز اهمیت دارد که داشتن رسانه ای که بصورت 24 ساعته به سوالات مشتریان پاسخگو باشد (نمایش اطلاعات تماس، پشتیبانی از طریق تیکت، نمایش دستورالعمل های استفاده از محصول، روش های نگهداری از محصول، روش های تعمیرات و . . . ) زیربنای مشتری محوری و تجربه گرایی به حساب می آید.

 

 

6برندسازی

بیایید وب سایت را با کاتالوگ مقایسه کنیم. کاتالوگ می‌تواند شامل تصاویر و متن باشد اما وب سایت می‌تواند از تصاویر، متون، فیلم، صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد؛ بنابراین امکان اطلاع‌رسانی جامع با محتوایی جذاب‌تر رابه ما و مشتریانمان می‌دهد. توجه نمایید کاتالوگ شما فقط به دست افراد محدودی میرسد و آنرا مشاهده و در اکثر مواقع از بین رفته و همیشه در دسترس نیست. در صورتیکه وب سایت همواره و در همه جا در دسترس بوده همان کاتالوگ سنتی را هم میتوانید به صورت یک فایل دیجیتال برای استفاده عموم و بدون هیچگونه هزینه چاپ مجدد در اختیار مخاطبین بسیار بیشتر قرار دهد. تمام برندهای بزرگ، چه در ایران و چه در سطح دنیا نقطه شروع شان برای برندسازی از طریق وب سایت بوده است.

 

 

7جهانی شدن

باید توجه داشت که امروزه یکی از ملزومات فعالیت بدون مرز، ایجاد یک وب‌سایت است. به کمک وب‌سایت می‌توان با افرادی خارج از مرزهای کشور به سهولت در ارتباط برقرار نمود و به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخت. میزان سودآوری و درآمدزایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و بروزرسانی و رسیدگی به آن‌ها نیز اما امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین میباشد.

 

شاید حالا متوجه شده باشید که چرا داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار اهمیت دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *